מאמר שפורסם במאי 2022 באחד המגזינים הנחשבים
Journal of pain

מי שסובל מכם ממחלה של השלד או ממחלה של שרירים, בוודאי מבין כמה מצבים שהתאפיינו בניידות מוגבלת, כמו גם בכאבים בלתי נסבלים, בעיה ביכולת התפקוד ושימוש במיומנויות כאלו ואחרות, כאשר כל זה שלעצמו די והותר לשם הפחתת היכולת של החולים להתמיד במקום עבודה ולהיות חלק אינטגרלי באירועים חברתיים, כאשר הם סובלים מהשפעות נלוות של מצוקות נפשיות.

מחלות השלד והשרירים, שהכי נפוצות ומגבילות מאוד, הן למשל – כאבים מיופישיאליים, דלקת מפרקים ניוונית, פיברומיאלגיה, כאבים בצוואר או בגב, ובעיות בגידים. בין התרחישים של הכאבים הרלוונטיים הקליניים, שמטפלים במסגרת של שיקום, הכאבים ביחס למערכת השלד והשרירים הינם הכי נפוצים, והם בעלי השפעה ניכרת על איכות החיים של החולים. יש השפעה ניכרת על כאבים כרוניים בגב תחתון. בצורה ליניארית, החל מגילאי השלושים וכלה בגילאי השישים, הכאבים שכיחים יותר בקרב הנשים. ולשם טיפול אינטנסיבי ואפקטיבי מוצע טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים. על כל זה ועוד, תוכלו לקרוא במאמר הנ"ל.

האם יש דרישה גדולה לטיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים?

אכן, בעשר השנים האחרונות, ניכרת עלייה גדולה בדרישה של טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים. בתור טיפול שיקומי, אשר נודע כי הוא איננו פולשני, בהיותו סוג של טיפול באופן ישיר בכל מיני מחלות, וכן במקורות של הדלקות או של הכאבים, טיפול קל ובטוח, לכל דעה ועניין. טיפול שכזה בוצע הלכה למעשה, על מנת לספק טיפול אפקטיבי בהפחתה של ספסטיות, ולו הקלה ביותר, לקדם ריפוי אינטנסיבי של עצמות, לרפא כיבים למיניהם, לטפל כראוי בדלקת במפרקים ניוונית, להקל על הכאב של המטופל, ולענות על מחלות דלקתיות של מערכת השלד והשרירים, וכיוצא בזאת. הטיפול המוצע להלן מכוון לשיפור ההעברה העצבית, כמו גם לשיפור המצב הפתולוגי של מערכת חיסון מקומית.

האפקטיביות של הטיפול נודעת ברבים בהיותה אנטי נוציספטיבית ומשככת כאב, כמו שנוצר מהאפקט של משככי הכאב האופיואידי, אל מול שדה אלקטרו מגנטי פועם, בעוד המנגנון הביוכימי והביולוגי הוודאי של השפעת טיפול זה על הקלה בכאבים טרם נודע. על פי המון מחקרים שנערכו בתחום, נמצא כי חשיפה זמנית לשיטת טיפול זאת משפיעה על כמה תהליכים נוירולוגיים דלקתיים, או על תהליכים תאיים, כדוגמת – עיכוב קליפת המוח, דפוסי הפעלה, או לחלופין מיגור הפעילות של הנוירורנסמיטורים, באשר הם.

מה זה בכלל טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים?

לא כולם מכירים את השיטה של טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים. ולטובת אלו מבינכם שטרם התוודעו לשיטת טיפול זאת, נבהיר את העניין עד תום. טיפול שכזה מהווה יישום בעידן המודרני של טיפול באמצעות מגנטים. בפועל, ברמה הפיסית, מועבר זרם חשמלי דרך סליל נחושת, אשר מייצר שדה מגנטי ש"חי ובועט". הוא ידוע בתור שדות של אלקטרו מגנטים מכוונים. על פי מחקר שנערך בנושא, והתארך מאז לשנות הארבעים, פורסמו רבבות של ניסויים קליניים ומאמרים, אשר מצודדים לחלוטין בשיטת טיפול זאת.

מדוע טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים כה מועיל?

יש להבין, קודם כל, כי שיטת טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים מאוד מועילה, בעיקר משום שהיא מעוררת התנהלות של ריפוי טבעי, וכן של פונקציות שמאזנות את התאים בגוף האדם. שיטת טיפול זאת הוכחה מדעית לשם מניעה של כל מיני מחלות. כמו כן, טיפול זה אמון על ניקיון של מעגלי האנרגיה שבגוף, כמו גם את הצ'אקרות ואת מערכות הדיקור, כמו שהוצגו באמצעות בדיקה של הערכת מתח מרידיאן.

המעטה בתגובות של הסטרס במטופלים מאפשרת להם להיות הרבה יותר פרואקטיביים בהאטה של סממני ההזדקנות. ובין שאר ההטבות, ניתן למנות את שיפור מחזור הדם, הרפיה ושיפור הביצועים של השרירים, הפחתה של דלקות, איכות שינה בלילה טובה יותר, איזון של מערכת החיסון, המעטה בכאבים ובנפיחויות, שיפור של החמצון בתוך הרקמות, שחזור ותיקון מיטביים של הסלולרי, תיקון הסחוסיים. בנוגע לשיפור מצבים בריאותיים, אי אפשר להמשיך מבלי לציין את ייחודיות טיפול זה בהמרצה של מערכת העצבים האוטונומית. תוך כדי שיפור של החלק במערכת העצבים או במוח, אשר אמונים על המון תפקודיים של גוף האדם. טיפול זה מספק שליטה בעיכול, בכל מיני תפקודים חיוניים, בנשימה, בהזעה או בקצב הלב, וכיוצא בזה. במידה ומוסב נזק למערכות אלו, והן לא מתפקדות באופן מיטבי, תוצג הפרעה בתפקוד קשה בגוף המטופל, מה שעשוי להגביר את הסיכונים לחלות ולהאיץ את תהליך ההזדקנות שלהם.

כיצד מתוארך טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים?

במידה ותשברו, חלילה עצמות ברגליים או בידיים, והן לא יצלחו כל החלמה במשך כשלושה חודשים ועד חצי שנה, מירב הסיכויים שהמנתח האורתופדי ימליץ לכם על שיטת טיפול בעזרת פולסים אלקטרו מגנטים. מדובר אודות מחולל פולסים זעיר, שמפעילים אותו בעזרת בטרייה, ושהוא מחובר לסליל שקיים בסמוך למקור הפגיעה, לזמן של בין שמונה שעות לבין עשר שעות מדי יום, או לחלופין שישתילו לכם ממריץ חשמלי ליד הפציעה. המיזם לקדם תהליך הבראה ידוע למי שהתנסה בטיפולים גופניים או טיפולי תנועה אנרגטיים. מסקרן מאוד לעקוב אחרי הסאגה של פריצת הדרך של הגישה האנרגטית לריפוי עצמות, כיצד דחו אותה על הסף והחזירו אותה באמצעות הקהילה האירופאית.

השימוש בעידן המודרני בשדות של אנרגיה, על מנת להבריא עצמות שבורות, מקורה בלא הרבה זמן בתום גילוי חשמל מהחי, בשלהי המאה השמונה עשרה. ועתה נספק לכם קצת רקע היסטורי. "מה שלא הורג, בהחלט מחשל". עד לאמצע שנות האלף ושמונה מאות, העדיפו בשיטה שנועדה לטפל בשבר, שההחלמה ממנו הייתה איטית. מרכז השיטה היה העברה של חשמל דרך מחטים, אשר אותם שתלו בהליך כירורגי במקום שבו נוצר השבר.

שיטה זאת הודחה מן הפרקטיקה של הרפואה, במקביל לשיטת הטיפול האלקטרו תרפיה, בראשית שנות האלף תשע מאות. בסביבות שנות החמישים ושנות השישים של המאה העשרים, התרחש ערב רב של עניין רפואי בשיטת הטיפול המגנטית והחשמלית. בתום מאמצים בלתי נדלים של מדענים בכמה מרכזי מחקרים, גם הטיפולים המגנטיים וגם הטיפולים החשמליים בשביל שברים שאינם איגודים, קיבלו את התווית של טיפולים אפקטיביים ובטוחים, באמצעות מנהל המזון והתרופות בארצות הברית.

שתפו את המאמר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
מאמרים נוספים
השוואה בין טיפולים שרירים

השוואה בין 2 שיטות טיפול לא פולשני בין גירוי חשמלי דרך עור לגירוי שדה אלקטרומגנטי פועם כתחליף לדיקור ידני פולשני תַקצִיר מטרת מחקר זה הייתה

גלילה למעלה דילוג לתוכן